2. Nem tudta kiforogni!

Misty Copeland nem győzte magát megvédeni…

…miután sokan bukásnak ítélték, amiért nem tudta kiforogni A hattyúk tava legendás 32 fouettéját. A 36 éves balerina Odile szerepében tündökölt Csajkovszkij világhírű balettjében, Szingapúrban. Az előadás alatt Misty „mindössze” 12 fouettét forgott, a maradék időt pedig alternatív koreográfiával töltötte ki.

A hattyúk tava 32 forgása a balettművészet egyik legnagyobb kihívást jelentő sorozata, legszebb példája a virtuóz technika bemutatásának. Ha valami nem tökéletes, a közönség azonnal látja. Így volt ez Copeland esetében is: bár a közönség nagy részének így is gyönyörű volt az előadás, voltak, akik keményen kritizálták a táncost.

Egy felháborodott néző a YouTube-ra is feltöltötte a videót. Nagyon rossz fényt vet a társulatra (American Ballet Theatre), hogy nem tudta megcsinálni a forgásokat – vélekedtek sokan. Volt, aki szégyenletesnek nevezte a teljesítményét, mások kínosnak titulálták az incidenst.

Persze a védelmében is felléptek: egyesek szerint nem kellene ennyire kritikusnak lenni, más pedig azt írta: csak azért, mert Misty az egyik legjobb, még nem jelenti, hogy tökéletesnek is kell lennie. Kifejezetten öröm látni, hogy a legnagyobbak is hibáznak, hisz a tökéletlenség csodálatos – írta egy másik néző.

 

 

A balerina Instagramján válaszolt arra a kritikára, mi szerint társulatának nem kéne őt szólótáncosként szerepeltetnie, nem csoda, hogy viccnek tartják az amerikai balettet. Soha nem hagyom abba a tanulást. Ritkán látom magam így vissza, pedig abból sokat lehet tanulni, úgyhogy köszönöm a megosztást – írta Misty.

Újra elmondom: nem én vagyok a világ legjobb balett táncosa. Tisztában vagyok a helyzetemmel, és hogy mit képviselek. Mindig is arra vágytam, hogy sok emberhez eljuttassam a balettot, és hogy sokszínűvé tegyem. Bár minden tehetséges, fekete bőrű táncos ilyen lehetőségekhez jutna! – tette hozzá.

Misty a továbbiakban arról ír, hogy nem ő dönti el, ki milyen szerepet táncol el. Közel 15 éve van a társulatban, és végtelenül hálás, amiért eltáncolhatja a balett repertoár legikonikusabb, legtöbbet megkövetelő szerepét.

Egy másik posztjában arról ír, hogy a balett művészeti értéke többet ér, mint a puszta technika. A balett nem sport, az emberek a művészetért jönnek el, nem a technikát akarják pontozni. Egy balerina karrierjét nem határozhatja meg az, hogy hány fouettét tud kivitelezni – hangsúlyozza a táncosnő. 

.

.

<<< vissza Balett hírek főoldalra

.