CSAK balett stretchingre

Rugalmas testtel minden könnyebb:
a lépcsőzés, a cipőfűzés, a lehajolás és persze a tánc!

A rugalmas ízületek soha nem látott szabadságot adnak a testnek,
akár a hétköznapokban, akár a felnőtt balett oktatáson.

 

 

Mi is az a balett stretching? Miért van erre szükség?

A flexibilis test elképesztő előnyökkel jár. Bármit meg tudunk csinálni, míg, ha merevek vagyunk és nem nyújtjuk a testet, beszűkül a mozgásterünk, és kevesebb dolgot tudunk elvégezni.

Elég egy óvatlan mozdulat, és akár napokig szenvedhetünk a fájdalomtól. Mindezt megelőzhetjük a nyújtással.

Pláne, ha táncolunk!

Ugye nem is kell mondani, hogy a stretching mennyire nélkülözhetetlen a baletthoz? A ruganyosság, a felnőtt balett oktatáson szebbé varázsol minden mozdulatot.

Ne akarjunk szakértők lenni!

Ne mi próbáljuk kitalálni a gyakorlatokat a Google segítségével, járjunk balett stretching-re! Néhány hét, és meg fogunk lepődni azon, hogy milyen rugalmasak leszünk. Minden mozdulat könnyebb lesz, a tánc pedig sokkal élvezetesebbé válik.

A profi balett stretching átfogó mozgássor elsajátítását teszi lehetővé. Egyfelől balett gimnasztika, másfelől nyújtás. Kiemelt szerephez jutnak a hosszú mozdulatok az óra során, akár fél-egy percig is ki lehet tartani egy pozíciót.

A dinamikus nyújtás alatt fokozatosan nő a mozdulatok terjedelme és sebessége, ez biztosítja, hogy tényleg alapos legyen a stretching.

 

 

Mi az eredmény?

A stretching azért jó, mert szinte láthatatlanul erősödnek az izmok, a nyújtás által pedig professzionális táncos testtudatot sajátíthatunk el.

Pár alkalom, és magunktól is tudjuk a gyakorlatokat, de bármi probléma felmerül, bátran forduljunk az oktatóhoz, hogy a kivitelezés a lehető legtökéletesebb legyen. A közös cél és küzdés egy nagy motivációba forr össze.

Fontos az önvizsgálat, belső figyelés

Nem szabad semmit elkapkodni, ahogy a testednek is idő kell a változáshoz, úgy az elmédnek is szüksége van arra, hogy átálljon egy tudatos koncentrációra.

Minden egyes héttel ruganyosabb lesz a tested, és a mozdulatok természetessé válnak. Érdemes a gyakorlatokat váltogatni, kísérletezni, hogy megtaláld a testednek megfelelő, harmonikus gyakorlatsort, amelyek semmiképpen nem fájdalmasak.

Hogy készülj az órára?

Tiszta elmével és kényelmes ruhával. Ne engedd, hogy az öltözet szűkítse a komfortérzetedet, olyan ruhát viselj, ami nem gátol semmilyen mozgásban.

Vigyél törülközőt feltétlenül, és tájékozódj az iskolában a benti szabályokról. Ne félj semmitől: ha az első órát nehéznek is találod, egyre könnyebb lesz, ezáltal pedig egyre flexibilisebb és tudatosabb leszel. 

 

.

.

<<vissza

.