Gyermek Balett oktatás

 

Gyermek Balett oktatás

 

 

 

Gyermek balett oktatás

 

Aki egyszer is látott pici gyereket először balett dresszbe és harisnyába bújni, sose felejti el a látványt.

A cukiságfaktoron túl azonban számos előnye van annak, ha balettra íratjuk be a gyereket.

 

.

Fizikai tényezők

 

A balett mindenekelőtt az egészséges életmód hírnöke.

Ne tévesszen meg senkit, hogy gyerekekről van szó, hiszen amit fiatalon megtanul az ember, az egész életén át elkíséri.

Az egyre intenzívebb fizikai munka arra ösztökéli a gyerekeket, hogy fittek maradjanak.

Erősebb, izmosabb testet eredményez a gyakorlás. Már az első demi plié után megtanulják a tanulók bevonni az izmaikat.

A negyedik után tudják mi az, hogy magasan állni, néhány hét elteltével pedig már a felsőtest izmai is be tudnak kapcsolni.

Nem is beszélve a központról, aminek a helyes tartása talán a legfontosabb a tréning során.

Persze nem csak pliézni tanulnak a gyerekek, egy idő után bonyolultabb lépéseket is megtanulnak, majd forogni, ugrani fognak.

Ezek a komplexebb gyakorlatok akár kardióedzésnek is beillenek, így a gyermek balett a szívet is megdolgoztatja.

Senki nem születik rossz tartással, de napjaink digitális létezése komoly követelmények elé állítja a gerincünket.

 

 

 

 

  • Ha nem akarjuk, hogy a gyerek egész nap a tablet fölött görnyedjen, írassuk be gyermek balett órára!

 

Olyan gyorsan javul a testtudat, önkontroll és a tartás, hogy egyszerűen nincs alkalom a görnyedésre.

A tartás és izomerő mellett a rugalmasság is hatalmasat tud fejlődni, a balett már fiatal korban hosszú, rugalmas izmokat fejleszt, gyönyörű formát ad.

Jól tudjuk, hogy milyen fontos a flexibilitás a sérülés és a fájdalom megelőzésében.

A ruganyos test sokkal erősebb, ellenállóbb.

 

 

Mindezekkel együtt komoly előrelépést lehet tenni a gyerekek étkezésében is.

Hiszen, aki fiatalon megtanul odafigyelni arra, hogy mi jó a testének, az felnőttként se fogja elfeledni, és könnyedén kordában tudja tartani például a nassolást.

 

Szellemi tényezők

 

Észrevétlenül javul a fókusz.

A kisebbeknél eleinte nehézséget okozhat a tartós figyelem, de idővel ők is megszokják, hogy követni kell a tanár instrukcióit.

Egyre jobban koncentrálnak a gyerekek, egyre több részletre tudnak figyelni.

Mindez pedig azzal jár, hogy az iskolában is hosszabban tudnak figyelni egy órán.

 

 

 

 

  • A balett élesíti a kritikai gondolkodást.

 

Főként a nagyobbakra igaz ez a tétel, miszerint minden hibát vagy helytelen kivitelezést kritikus szemmel fog nézni a tanuló, hogy legközelebb ne rontsa el.

Legyen szó fizikai megoldásról (jobb helyett bal lábbal kezdeni) vagy mentálisról (követni a ritmust a számolás szerint), a kis balerina felismeri a problémát, és javítja.

 

  • A balett kulturális tanítómester.

 

Egyrészt széleskörű tudásra lehet szert tenni a francia terminológiából.

Másrészt meg lehet ismerni a zeneszerzőket, előadóművészeket, illetve a különböző táncstílusokat.

 

 

 

  • Erősíti a munkamorált: a gyerekeknek általában minden óra kihívás.

 

Azzal azonban, hogy gyermek balett órán egyre nehezebbek a feladatok, csak jót teszünk a gyerekeknek.

Hiszen az állandó tökéletesítéssel sosincs vége  a tréningnek, mert mindig lehet javítani valamin.

Ez a célkitűzés, kitartás és elszántság elkíséri a gyereket a későbbiekben is.

 

Lelki tényezők

 

Az önbizalom növekedése az egyik legfontosabb faktor a gyerekbalettnál.

Nem feltétlenül kell rögtön fellépésre gondolni, de kétségtelen, hogy aki mondjuk 6 évesen fellép közönség előtt, később sem fogja gyötörni a lámpaláz, ha a táncnál marad.

A gyerekként megszerzett magabiztosság kitart felnőtt korban is. Különösen a félénk gyerekeken látszik néhány óra után, hogy mennyivel magabiztosabbak, miután sikerélmény éri őket.

 

 

 

 

  • Erősödnek a társasági kapcsolatok.

 

A közös balett óra összetereli a hasonló érdeklődésű gyerekeket, ami remek alkalmat ad új barátságok kialakítására.

A közös élmények bátorítják a gyerekeket, és tartósan pozitív tapasztalatokká válnak.

 

  • A balett végső soron móka és kacagás is.

 

Ez főként a picikre igaz, akik még végigbolondozzák az órákat, de ez így van jól.

 

 

A terem, a megnyugtató tanárok jelenléte és a többi pici biztonságot ad nekik, ezért nagyon hasznos lehet a minibalett.

 

Korosztályok

 

A gyermek balett oktatást általában három korcsoportra szoktuk osztani:

  • ovis
  • kisiskolás
  • felsős

balett csoportokra.

 

  • Ovis balett gyerekeknek

Az ovis balett 4-5 éves gyerekeknek van, akik természetesen nem úgy balettoznak, mint a nagyok.

Inkább egyfajta balett előkészítő gimnasztikáról van szó, ahol a picik egyáltalán megismerik a teret, a többieket, és a saját lábfejüket.

Az órák játékos mederben folynak, sok az improvizáció, dalolás, táncikálás.

A lényeg, hogy a picúrok jól érezzék magukat és ne kényszernek éljék meg az órát, de azért legyen egyfajta dinamika és fegyelem.

 

  • Kisiskolás balett gyerekeknek

A kisiskolás balettnál már szintet lépnek a gyerekek.

Megtanulják az egyszerűsített rúdgyakorlatokat, ami már művészi élményt ad a számukra.

Improvizációnak itt már nincs helye, komoly fegyelem és szorgalom szükségeltetik a gyakorlatok elsajátításához.

 

  • Felsős balett gyerekeknek

A felsős gyermekbalett abszolút magas szintű oktatást jelent.

Kreatív szólók és elegáns csoportkoreográfiák is jellemzik az órákat, ahol a tanulók már rendes balerinaként viselkednek az órán.

A rúdgyakorlatok elsajátítása után következnek a középgyakorlatok és az egyre bonyolultabb kombinációk.

 

 

 

 

Tanácsok szülőknek

 

A szülők rendszerint hajlamosak túlaggódni gyerekük különóráját, legyen szó bármiről is.

Nincs ez másképp a balettórával sem.

Célszerű azonban a gyereket hagyni, hogy az önállóság útjára lépjen. Nem szükséges a rúdig kísérni a kicsit, hiszen odabent már egy tanár fogadja.

Ebből következően sokat segít, ha a szülő bízik a tanárban, hiszen a gyerek úgyis elmesél mindent, azt is, ha valami nem tetszik neki.

Ha pedig nagyon nem jó, egyszerűen másik helyre kell vinni.

Ha a szülőnek aggodalmai vannak, először nyugodtan beszélje meg a tanárral óra után.

 

  • Sokan kérdezik: bent maradhatnak-e a teremben?

 

Nem igazán tanácsos, mert a szülő ottléte tökéletesen alkalmas arra, hogy elvonja a gyerek figyelmét.

Odamegy a szülőhöz, beszél hozzá, elfelejti, hogy nem otthon van, stb.

Azért sem kell aggódni, ha túl félénk a kisgyerek.

Az első iskolai nap is nehéz szokott lenni, de a gyerekek gyorsan alkalmazkodnak, hamar meg fogják szokni az új környezetet, embereket.

Végül azt sem szabad elhallgatni, hogy a korai táncóra a leválásban is tud segíteni, hiszen a tanulók elsajátítják azt a képességet, hogy a szüleiken túl egy másik felnőttre is megtanulnak hallgatni, odafigyelni.

.